Hoofdnavigatie overslaan
Pagina-inhoud

COVID-19 (coronavirus): informatie voor organisatoren

Informatie, artikelen en suggesties over hoe je je evenement beheert in uitzonderlijke tijden.




Informatie Voor Organisatoren

Net als organisatoren overal ter wereld houden we nauwlettend in de gaten hoe de COVID-19-pandemie zich ontwikkelt. We begrijpen hoe stressvol deze periode is en staan daarom klaar voor jou en je medeorganisatoren. Samen navigeren we door deze uitdagende situatie die onze branche helaas zwaar treft.

Als experts op het gebied van live experiences hebben we een overzicht voor je gemaakt met allerlei relevante bronnen. Zo willen we je helpen weloverwogen keuzes te maken, ongeacht de situatie. Of je nu een evenement op de planning hebt staan, of plannen maakt voor de rest van het jaar.

We begrijpen dat deze onzekere tijden om veerkracht vraagt, en als dat betekent dat je moet beslissen om je evenement te verplaatsen naar een virtuele omgeving of zelfs moet verplaatsen. Dan zijn wij hier om je te helpen.

Zie deze pagina als informatiecentrum waar je als organisator de meest actuele informatie en adviezen vindt. Over het coronavirus zelf, maar vooral ook de impact ervan op jouw evenement. Ben je een bezoeker? Dan kun je terecht op onze COVID-19 (coronavirus) informatiepagina voor bezoeker.







Coronavirus FAQs

Hoe annuleer of verzet ik mijn evenement?

    Als je de moeilijke beslissing moet nemen om je evenement te annuleren of verzetten, zijn twee dingen ontzettend belangrijk. Allereerst de communicatie met je bezoekers en het aanbieden van restituties. Nadat je deze stappen hebt genomen, klik je op de link ‘Annuleren’ op je Eventbrite-dashboard om je evenement te annuleren.

    Bezoek het Helpcentrum voor stapsgewijze instructies voor het annuleren of het uitstellen of verzetten van je evenement.

Worden toeslagen gerestitueerd als ik mijn evenement annuleer?

    Bij het annuleren van een evenement wordt de hele aankoop gerestitueerd aan de koper. Dat betekent zowel de ticketprijs als eventuele toeslagen.Als je je evenement verzet, kun je er ook voor kiezen om geen restitutie aan te bieden. Lees dit artikelin ons Helpcentrum voor meer informatie over het restitutiebeleid bij geannuleerde, uitgestelde of verzette evenementen.

Hoe maak ik van mijn evenement een virtueel evenement?

    Misschien hoef je je evenement niet te annuleren, maar kun je kiezen voor een aantrekkelijke livestream. Om je evenement direct online te maken, wijzig je de locatie van je evenement van een fysiek naar een online adres. Zo doe je dat:

    1. Ga naar de pagina ‘Evenementen beheren’ in je account en vind je evenement.
    2. Kies ‘Basisgegevens’ op je evenementdashboard.
    3. Klik op het potloodje naast de evenementlocatie.
    4. In het dropdownmenu kies je ‘Locatie’ en dan ‘Online evenement’. Volg deze stappen


    om een evenementpagina te creëren voor je livestream.Ook als je besloten hebt van je evenement een online experience te maken, is communicatie met je publiek belangrijk. Zorg dat iedereen op de hoogte is van de veranderingen.Let op: Als je de locatie van je evenement verandert naar ‘online’, deelt Eventbrite niet automatisch de link naar de livestream met je bezoekers. Dit los je op door de link toe te voegen aan je e-mail met wijzigingen. De link later nasturen is natuurlijk ook een optie.

Waar vind ik meer informatie over het coronavirus (COVID-19)?