Helpcentrum
Je evenement uitstellen en verzetten
Als je de datum van je evenement moet wijzigen, bekijk dan het beleid voor uitgestelde evenementen van Eventbrite voordat je wijzigingen aanbrengt. Zorg ervoor dat je je evenementstatus wijzigt, de evenementdatum bewerkt en je bezoekers e-mailt eens je besloten hebt je evenement te verzetten. Als je niet zeker bent over de toekomst van je evenement, kun je het beste het evenement annuleren.
In dit artikel
- Voordat je begint
- Je evenement uitstellen
- Je evenement verzetten
- Restituties verlenen voor uitgestelde en verzette evenementen
- Uitbetalingen voor verzette evenementen
Voordat je begint
Zorg ervoor dat je het beleid voor uitgestelde evenementen van Eventbrite en de vereisten voor het restitutiebeleid van de organisator begrijpt voordat je de datum van je evenement wijzigt.
Selecteer een nieuwe datum voor het evenement en communiceer deze binnen 90 dagen nadat het uitstel is aangekondigd. Als je binnen 90 dagen geen nieuwe datum hebt ingesteld, annuleer dan het evenement .
Als een evenement wordt uitgesteld of geannuleerd, wordt de volledige aankoop terugbetaald, inclusief de ticketprijs en de ticketkosten.
Je evenement uitstellen
1. Stel de evenementstatus in op 'Uitgesteld'.
Als er nog tickets beschikbaar zijn, wordt de verkoop stopgezet als je de evenementstatus verandert.
Ga naar je evenementendashboard en selecteer On Sale. (Afhankelijk van je huidige verkoopstatus kan op deze knop ook het volgende staan: Aan de deur, Verkoop beëindigd, Uitverkocht, of Uitgesteld.)
Selecteer Status wijzigenen vervolgens Uitgesteld.
Selecteer Uitverkoop nemen.
Hierdoor wordt de online verkoop van tickets gepauzeerd en potentiële ticketkopers zien de '"uitgesteld" status op de evenementpagina.
2. Stel een toekomstige datum voor het evenement in en verberg het op je evenementpagina.
Je hebt 90 dagen om een nieuwe evenementdatum toe te voegen. Kies een tijdelijke datum in de toekomst als je nog geen nieuwe datum hebt. Zo voorkom je dat het evenement afloopt en kun je de nieuwe datum instellen zodra deze is bevestigd.
Ga naar Basisinformatie.
Kies een datum in de toekomst onder 'Datum en tijd'.
Verwijder het vinkje bij „Starttijd weergeven” en „Eindtijd weergeven” om de datum te verbergen en selecteer vervolgens Opslaan.
3. Stuur een e-mail naar je bezoekers.
Nadat je de datum hebt gewijzigd,stuur je een e-mail naar je geregistreerde bezoekersom het volgende mee te delen:
De gewijzigde evenementinformatie, alsook wanneer je de nieuwe evenementdatum gaat aankondigen
Wie ze moeten contacteren met vragen
Controleer ook het e-mailadres voor reacties om er zeker van te zijn dat de antwoorden bij een e-mailadres terechtkomen dat regelmatig gecontroleerd word.
Selecteer een nieuwe datum voor het evenement en communiceer deze binnen 90 dagen nadat het uitstel is aangekondigd.
Als je niet zeker bent over de toekomst van je evenement, kun je het evenement in plaats daarvan annuleren.
5. Reageer op restitutieverzoeken.
Reageer binnen vijf werkdagen op alle verzoeken om terugbetalingvan bezoekers en in overeenstemming met het beleid voor uitgestelde evenementen van Eventbrite.
Je evenement verzetten
1. Voer de nieuwe datum in.
Wijzig de datum van je evenement. Als de datum van het evenement al is verstreken, kun je de datum niet wijzigen. Neem contact met ons op als dit gebeurt.
2. Doe je tickets in de verkoop.
Als je van plan bent meer tickets te verkopen, maak dan een nieuw tickettype aan of werk de verkoopdatum bij op een bestaand tickettype. Hiermee wordt ook de status 'Uitgesteld' van je evenement verwijderd.
OPMERKING:Het aanmaken van een nieuw tickettype of het updaten van een bestaand tickettype is de enige manier om de status 'Uitgesteld' van je evenement te verwijderen. Als je niet meer tickets wilt verkopen, werk dan de totale capaciteit bij zodat deze overeenkomt met het aantal tickets dat je al hebt verkocht.
3. Stuur een e-mail naar je bezoekers.
Stuur je geregistreerde bezoekers een e-mailmet de nieuwe datum en eventuele andere updates van het evenement.
4. Reageer op restitutieverzoeken
Reageer binnen vijf werkdagen op alle verzoeken om terugbetaling van bezoekers en in overeenstemming met het beleid voor uitgestelde evenementen van Eventbrite.
Restituties verlenen voor uitgestelde en verzette evenementen
Als je een evenement uitstelt heb je 90 dagen om een nieuwe datum vast te leggen en door te geven. Als je een nieuwe datum vastlegt binnen deze tijdsperiode kan je naar keuze restituties verlenen. Als je de nieuwe evenementdatum niet binnen 90 dagen na het uitstellen van het evenement aankondigt, moet je restitutieverzoeken verlenen wanneer een bezoeker hierom vraagt. Dit tot 45 dagen na aankondiging en totdat een nieuwe datum is geselecteerd en doorgegeven. Zorg ervoor dat je binnen vijf werkdagen op alle terugbetalingsverzoeken van deelnemers reageert, zoals beschreven in de vereisten van het Restitutiebeleid van Eventbrite voor organisatoren. Restitutieverzoeken op tijd beantwoorden bevordert vertrouwen bij je bezoekers en beperkt het risico op terugboekingen.
Uitbetalingen voor verzette evenementen
Wanneer evenementen worden uitgesteld, houdt Eventbrite automatisch de uitbetaling in zodat je makkelijk restituties kunt verlenen.
Als je je evenement succesvol hebt afgerond, maar je uitbetaling niet binnen de standaardtijdlijn hebt ontvangen, dien je een uitbetalingsverzoek in.