Gratis

Uitdagingen en trends in field services

Venster Acties en details

Gratis

Evenementdetails

Deel dit evenement

Datum en tijd

Locatie

Locatie

Ter Elst

1 Kattenbroek

2650 Edegem

Belgium

Kaart bekijken

Beschrijving van het evenement
Uitdagingen en trends in field services.

Over dit evenement

De uitdagingen en trends in Field Services stellen ons voor tegenstrijdige keuzes. We willen innoveren voor de toekomst maar vooral vandaag overleven. Hoe is dat voor u? Ligt u al wakker van CO2-uitstoot of zijn uw gedachten bij de toenemende vraag naar “as-a-service” modellen? Denkt u na over het verdienmodel van “servitization” of maakt u zich zorgen om de juiste mensen om de services te leveren? En hoe goed moeten die services dan zijn in een wereld waarin verwachtingen alleen maar toenemen, en hoe weet en meet ik dat? Als service manager zijn er veel uitdagingen die vragen om antwoorden en richting.

Op 9 december willen we een kompas voor u zijn. Een dag met presentaties, discussie, interactie, praktijkervaring, maar ook oplossingen. We laten u uit de eerste hand ervaren dat het mogelijk is om die 'en-en' te bereiken en zowel te ‘innoveren’ als de service dienst te ‘ontlasten’.

Inschrijven?

Dankzij ons partnership met Bemas, heeft u de mogelijkheid om aansluitend op onze ochtendsessie, gratis de namiddagsessie van Bemas te volgen (t.w.v. 295 euro)

Op het programma

Ochtendprogramma

Presentaties en gemodereerde discussies volgens 3 thema’s:

UITstoot: de impact van Field Services op sustainability en Operational Excellence

UITstroom: de impact van schaarste binnen Field Services en employee centricity

UITstekend: het belang van een excellente service binnen Field Services en customer centricity

Namiddagprogramma

Digitization of Service

door Ruben Coetsier (Head Of Business Development, Van Looy Group)

Field Service Organisaties zijn voortdurend op zoek naar manieren om de klantentevredenheid en de klantenbinding te verhogen en tegelijk de efficiëntie en de tevredenheid van de technici te verhogen. Deze balans is niet eenvoudig op te lossen. De digitalisering van de buitendienst, vergezeld van de juiste processen en organisatorische veranderingen, is vaak de beste weg naar Service Excellence. In deze presentatie zal Ruben ingaan op de belangrijkste trends en technologieën in Field Service.

Case ABN: Transformation from Preventive to Predictive Maintenance Services

door Jo Nelissen (​CEO en oprichter van ABN Cleanroom Technology, ABN Klimatisatie en SmartLog.com)

De volgende onderwerpen komen tijdens deze presentatie aan bod:

• Hoe ABN voorheen HVAC diensten leverde

• Van conditiebewaking naar voorspellend onderhoud

• De impact op de service offerings en delivery

Pricing service maintenance contracts using predictive analytics

door Prof. Robert Boute (Prof. Operations Management, Vlerick Business School, KUL)

Full-service onderhoudscontracten worden steeds populairder in de bedrijfswereld. Deze contracten dekken alle onderhoudskosten gedurende een vooraf bepaalde periode in ruil voor een vaste servicevergoeding en bevrijden de klanten van onzekere onderhoudskosten. Om winstgevendheid te garanderen, moeten de servicevergoedingen ten minste de verwachte kosten gedurende de contractperiode dekken. Deze verwachte kosten kunnen afhangen van verschillende machine-afhankelijke kenmerken, bijvoorbeeld de operationele omgeving. De servicevergoedingen moeten daarom ook worden gedifferentieerd op basis van deze kenmerken. Gebeurt dit niet, dan zullen klanten die minder gevoelig zijn voor hoge onderhoudskosten het contract niet kopen of opzeggen. Wij bespreken hoe een data-gestuurd tariefplan op basis van voorspellende modellen rekening kan houden met de verschillende machineprofielen. Dit maakt duidelijk welke machineprofielen tegen welke prijs moeten worden aangetrokken. Wij tonen het voordeel aan van een gedifferentieerd tariefplan en tonen aan hoe het beter beschermt tegen nadelige selectie.

Over de sprekers en moderatoren

Robert Boute is professor operations management aan de Vlerick Business School en de KU Leuven in België. Zijn onderzoek richt zich op digitale operaties, supply chain management en onderhoudsoptimalisatie. Hij werd in 2016 door Poets & Quants uitgeroepen tot een van de 40 beste professoren onder de 40, en was laureaat van de 2017 Franz Edelman Award voor ‘Achievement in Operations Research and Management Sciences’.

Ruben Coetsier is Head of Business Development bij Van Looy Group NV, een multidisciplinair consultancy en ingenieursbureau dat zich reeds gedurende 40 jaar specialiseert in logistieke processen, geavanceerde bouwtechnieken en state-of-the-art magazijn oplossingen. Ruben is verantwoordelijk voor business development van Van Looy Group in de Benelux. Ruben kan terugvallen op meer dan 20 jaar ervaring in de logistieke sector en met zijn praktische operationele kennis begrijpt hij de noden van de supply chain uitdagingen van de toekomst. Ruben heeft ook een bewezen track record in after-sales management. Hij bekleedde verschillende senior posities voor een aantal gerenommeerde internationale industriële bedrijven. Zo was hij verantwoordelijk voor service supply chain optimalisatie projecten en de aftermarket business bij PwC, Strategy & Operations. Voor hij bij PwC in dienst trad, was hij hoofd van Aftermarket and Automotive bij Katoen Natie waar hij verschillende klanten succesvol begeleidde in hun traject van outsourcing van warehouse operations.

Dirk Desmet is de eigenaar van Servicemodel.be. Meer dan 10 jaar geleden startte hij dit strategisch adviesbureau om meer rendabele en duurzame diensten te ontwikkelen voor zijn klanten. De klanten van Servicemodel.be zijn KMO's in België, Nederland en Frankrijk.

Jo Nelissen is oprichter en CEO van ABN Cleanroom Technology, ABN Klimatisatie en SmartLog.com.

Agenda

Ochtendprogramma:

09:30 Ontvangst (met koffie en ontbijt)

10.00 Introductie van het discussiepanel en voorstelling van de deelnemers

10.10 Presentatie en gemodereerde discussie: UITstoot

10.45 Presentatie en gemodereerde discussie: UITstroom

11.20 Presentatie en gemodereerde discussie: UITstekend

11.55 Conclusie door de moderator

12.00 Lunch- en netwerkmoment

Namiddagprogramma:

12.00 Lunch- en netwerkmoment

13.00 Presentatie: Digitization of Service

13:50 Case presentatie: Transformation from Preventive to Predictive Maintenance Services

14:30 Koffiebreak

15:00 Presentatie: Pricing service maintenance contracts using predictive analytics

15:35 Case presentatie

16:10 Netwerkmoment

17:00 Voorziene einde van het programma

Enkele belangrijke aandachtspunten

  • Registratie voor het event is vereist. U kan inschrijven voor voor- of namiddag of voor de volledige dag.
  • We volgen de Covid-19-maatregelen op de voet om uw veiligheid maximaal te garanderen. Onze locaties zijn uitgerust om veilige events mogelijk te maken.
  • Uw en onze gezondheid zijn belangrijk, daarom vragen we u bij ziekteverschijnselen niet fysiek aanwezig te zijn op het event.
  • Door u in te schrijven, gaat u akkoord dat uw contactgegevens gedeeld worden met de spreker en de organisatie van de spreker.
  • Tijdens het event maken wij foto's en video-opnamen. Door u te registreren voor dit event, gaat u ermee akkoord dat tijdens het event foto's en video's van u gemaakt mogen worden voor publicatie.
Delen met vrienden

Datum en tijd

Locatie

Ter Elst

1 Kattenbroek

2650 Edegem

Belgium

Kaart bekijken

{ _('Organizer Image')}

Organisator Inetum-Realdolmen

Organisator van Uitdagingen en trends in field services

Sla dit evenement op

Evenement opgeslagen