Master Lab: Klantenbinding als groeistrategie

Master Lab: Klantenbinding als groeistrategie

Mis deze kans niet om jouw merk en achterban te doen groeien en te leren connecteren met je achterban!

Door Flanders DC

Datum en tijd

din, 11 jun. 2024 09:45 - 17:00 CEST

Locatie

Silversquare North - Coworking space in Brussels

4 Koning Albert II Laan 1000 Brussel Belgium

Beleid voor refunds

Restituties tot 7 dagen voor evenement
Eventbrite-kosten zijn niet restitueerbaar.

Over dit evenement

  • 7 uren 15 minuten

Blijft het voor jouw modemerk ook een voortdurende uitdaging om nieuwe klanten te bereiken en bestaande klanten te overtuigen om trouw te blijven aan je merk? Tijdens ons aankomende Master Lab op dinsdag 11 juni, in samenwerking met Maasmechelen Village/The Bicester Collection, duiken we dieper in de strategieën om trouwe klanten te vinden en te behouden.

We analyseren wat loyaliteit juist inhoudt en hoe het effectief kan worden benut. Hoe bouw je zowel digitaal als fysiek persoonlijke relaties op met je klanten en wat is het belang van het creëren van een community rond je merk? Wat is clienteling en hoe werk je aan een ‘private clients’ benadering? Ten slotte onderzoeken we op welke manier technologie kan bijdragen aan het herdefiniëren van klantenbinding.


Programma

De dag begint met een plenaire keynote sessie door Valéry Gijsemberg (The Bicester Collection) en Els Dhaeze.

Daarna sluit je aan in een kleine groep bij vier van de volgende experten. Bij je inschrijving, selecteer je de experts met wie je in een kleine groep wilt praten.


  • Digitale en fysieke klantgerichtheid - Spencer Samuels (General Manager & Director of Digital Commerce & Operations, Lockwood & Avenue)

De afgelopen 20 jaar heeft Spencer Samuels een actieve rol gespeeld binnen de modesector. Als CEO en Director of Digital Commerce & Operations heeft hij consequent vastgehouden aan kernwaarden zoals kwaliteit, service en going-the-extra-mile voor zijn klanten.


  • Web3 en digital communities - Samuel Eggermont (Co-Founder, OG Studio)

Als ondernemer ondersteunt Samuel bedrijven bij het opzetten van loyaliteits- en community-building programma's met behulp van blockchain- en web3-technologie. Met OG Studio heeft hij samengewerkt met gerenommeerde merken zoals Adidas en Coca-Cola.OG Studio richt zich op het creëren van duurzame communities die niet alleen de Customer Lifetime Value verhogen, maar ook de kosten voor marketing, innovatie en klantenwerving verlagen.


  • Community driven platform - Noëmie Haverhals (Founder, The Room Antwerp)

Noëmie Haverhals is een jonge, gedreven ondernemer met een grote passie voor startups, marketing en mode. Ze won eerder goud op de prestigieuze Lions Young Marketers competitie in Cannes in 2019. Met haar ervaring en het gemis van een community driven fashion platform besloot Noëmie eind 2021 'The Room Antwerp' op te richten, gericht op jonge modeliefhebbers die zoeken naar minimal items met een twist.


  • Nieuwe community bereiken - Alex Akuete (Community Builder, MoMu)

Alex Akuete is een autodidacte multidisciplinaire kunstenaar met een brede expertise. In 2018 stichtte hij Xray Community, een platform dat jongeren de ruimte biedt om zich creatief te uiten en te verbinden, zowel onderling als met andere organisaties. Met een groeiende groep van 80 actieve jongeren, vertegenwoordigt Xray Community een levendige gemeenschap van talent en inspiratie.


  • Klantgerichtheid - Els Dhaeze

Els Dhaeze begeleidt als “compagnon de route” organisaties naar klantgericht(er) denken en handelen. Gebaseerd op 20 jaar ervaring in managementposities in marketing, retail en sales en 10 jaar ervaring als consultant voor zorg, diensten, productie en overheidsbedrijven weet Els wat klanten over diverse sectoren heen echt verwachten en tot waar je hierin moet meegaan zonder je eigenheid en rendabiliteit te verliezen.


  • Private Clients benadering, VIC loyalty & Clienteling - Valéry Gijsemberg (The Bicester Collection)

Valéry Gijsemberg brengt meer dan een decennium aan onschatbare expertise in luxe en hospitality met zich mee. Met een indrukwekkende loopbaan bij gerenommeerde instellingen zoals Leading Hotels of the World en LVMH, vervult Valéry al zes jaar een cruciale rol bij The Bicester Collection. Momenteel is Valéry verantwoordelijk voor PR, inclusief persrelaties en relaties met celebs, evenals Clienteling, met een specifieke focus op VIC-relaties, voor Maasmechelen Village, binnen The Bicester Collection.


Praktisch

  • Je kan bij je inschrijving ook een 1-op-1 gesprek aanvragen met elke expert.
  • Wij zorgen voor je persoonlijke planning, waarbij we zoveel mogelijk rekening houden met je voorkeuren.
  • In de middag schuiven we allemaal aan voor een lekkere lunch en aan het eind van de dag is er een afsluitende netwerkdrink.
  • Een ticket kost 120 euro (excl. btw) en is inclusief de twee plenaire keynotes, alle groeps- en individuele gesprekken, lunch en drankjes.


Voor wie?

Dit event is bedoeld voor mensen die zich meer willen inlezen in de ontwikkelingen op gebied van klantenbinding.

Georganiseerd door

Flanders DC is het Vlaamse design- en modecentrum en werkt aan sterk toekomstgericht ondernemerschap in de design- en modesector. Flanders DC ondersteunt de twee sectoren ook in hun rol van motor voor economische en maatschappelijke vooruitgang door ervoor te zorgen dat vanuit andere economische sectoren designers meer ingeschakeld worden als innovatiepartner.