Masterclass vrijwilligers werven met impact
Event Information
About this event
Wat?
In deze les van de masterclass vrijwilligers werven gaan we aan de slag met de duurzame ontwikkelingsdoelstellingen – Sustainable Development Goals of SDG’s – van de VN. Je kan ze gebruiken om te onderstrepen dat vrijwilligers bij jullie heel duidelijk een verschil maken op welbepaalde duurzame ontwikkelingsdoelstellingen. Want laat net dat 96% van de vrijwilligers motiveren om zich te engageren.
Maar hoe weten we of een project positief bijdraagt? Hoe kiezen we tussen project A en B? In de sessie, « Wat gemeten wordt, kan beheerd worden » gaat Louis Wouters (Efiko Academy) in op de waarom en de hoe van het meten van maatschappelijke impact. Leer gebruik maken van impact data voor communicatie, fundraising, interne beslissingen en rapportering.
Tot slot behandelen we technieken van storytelling, om te zorgen dat je impact echt duidelijk wordt en je werving nog sterker.
Tijdens deze workshops leer je:
- Wat SDG’s zijn en hoe je organisatie ze nu al toepast
- Hoe je SDG’s gebruikt in de communicatie en werving van vrijwilligers
- Hoe je maatschappelijke impact meet en communiceert
- Hoe je jullie impact in je wervingscommunicatie verweeft met storytelling
Inbegrepen:
- Koffie, thee en koekjes bij onthaal en pauzes
- Digitaal pakket werkdocumenten
Lesgevers: Bart Wolput (Give a Day) en Louis Wouters (Efiko Academy)
Maximum deelnemers: 20 (minimum 10)
Praktisch:
Locatie: Beacon | Sint-Pietersvliet 7 | 2000 Antwerpen
- Vlot bereikbaar vanaf Centraal Station
- met tram 11 (te voet verder vanaf Melkmarkt), tram 9 en 7 (overstap Meirbrug), bus 17 (afstappen Felixarchief)
- Velohalte voor de deur (10 minuten)
- wandelen (25 minuten)