Dat wetenschap en technologie verbluffend kunnen zijn, daar twijfelt niemand meer aan. Maar hoe verbluf je een publiek met jouw ontwikkelingen?
Voor wie diep in de code, moleculen of data zit is het niet altijd eenvoudig om een verhaal duidelijk en overtuigend over te brengen naar een publiek dat geen deel uitmaakt van dezelfde niche. Wetenschapscommunicatie is een vak apart. Maar zoals elk vak kan je het leren.
Tijdens een fysieke workshop door toonaangevend magazine Eos Wetenschap leer je hoe je wetenschappelijke en technologische ontwikkelingen aan de man kan brengen. Hoe vertel je het verhaal? Hoe bepaal je de kernboodschap? Hoe hou je het spannend? Hoe bedenk je een goede titel? Hoe contacteer je best een journalist? En wanneer is iets nu echt 'nieuws'?
De masterclass duurt één volledige dag en combineert tips&tricks van de Eos-redacteurs met inzichten in het reilen en zeilen van een redactie. Tijdens de workshop steek je de handen uit de mouwen: je schrijft zelf een artikel over jouw verhaal en leert al doende de kneepjes van het vak. En wie weet neemt Eos Wetenschap het wel mee op in haar magazine.
Voor wie is deze masterclass?
De cursus is gericht op de marketing- en communicatieprofessionals binnen innovatieve bedrijven die bezig zijn met technologie en wetenschap. Lidbedrijven van The Beacon genieten van 20% korting met de code TheBeacon20. Na inschrijving gaan we na of de code rechtmatig toegepast werd.
De cursus is in het Nederlands.
Wat doet Eos Wetenschap?
Eos Wetenschap is een journalistiek multimediaplatform dat wetenschappelijke kennis vertaalt en verspreidt bij een Nederlandstalig publiek. Met 40 jaar expertise in wetenschapscommunicatie vertalen ze complexe verhalen naar toegankelijke publicaties voor een doelgroep geïnteresseerd in wetenschap en technologie.``