Eventbrite

Helpcentrum

Een evenement organiseren

Aan de slag met Eventbrite-betalingsverwerking

Als je een betaald evenement organiseert, is Eventbrite-betalingsverwerking de standaardmethode voor het accepteren van online betalingen. Eventbrite verzendt de uitbetaling 3 dagen na afloop van je evenement of volgens het aangepaste uitbetalingsschema dat je hebt gekozen. De precieze datum waarop het geld op je rekening staat, hangt vervolgens af van je bank en locatie.

In dit artikel

  • Prijzen
  • Uitbetalingen
  • Restituties

Prijzen

  • Eventbrite brengt een tickettoeslag in rekening voor alle betaalde tickets of extra's die je verkoopt. De tickettoeslagen verschillen per land en per valuta.

  • Bezoekers betalen standaard de tickettoeslagen bovenop de ticketprijs. Als jij de toeslagen wilt betalen, kies je 'Toeslagen opnemen'. Wij trekken dan het bedrag van je ticketverkoop af.

  • In bepaalde landen geldt ook een Organisatortoeslag om je evenement te publiceren.

Opmerking: Met PayPal kun je online betalingen instellen voor landen en valuta waarvoor Eventbrite-betalingsverwerking niet beschikbaar is.

Uitbetalingen

  • Je uitbetaling wordt 3 dagen na afloop van je evenement verzonden of volgens het aangepaste uitbetalingsschema dat je hebt gekozen. Als de uitbetalingsdag in het weekend of op een feestdag valt, wordt je uitbetaling op de volgende werkdag verwerkt.

  • Het kan tot 5 werkdagen (internationaal 7 werkdagen) duren voordat je bank de uitbetaling op je rekening stort.

  • Het gekozen uitbetalingsschema wordt toegepast op alle evenementen in je Eventbrite-account waarvoor Eventbrite-betalingsverwerking wordt gebruikt.

  • Als je Eventbrite-betalingsverwerking in de VS gebruikt, ben je verplicht je belastinggegevens in te vullen om je uitbetalingen te ontvangen.

Restituties

  • Kies een restitutiebeleid en reageer binnen 7 dagen op restitutieverzoeken.

  • Als jij je evenement annuleert of als het niet plaatsvindt, moet je alle bezoekers een restitutie verlenen.

Heb je nog vragen?