Gratis

Venster Acties en details

Gratis

Evenementdetails

Deel dit evenement

Datum en tijd

Locatie

Locatie

Online evenement

Beschrijving van het evenement
Wat is Marketing Automation & wat betekent het voor jouw bedrijf?

Over dit evenement

Hoe neem je als marketer de lead en wat zijn de juiste stappen ?

De marketingafdeling van vandaag heeft meer dan ooit een mandaat dat de hele customer journey beslaat. En die customer journey wordt er met de snelle digitale evolutie elke dag wat complexer op. Zonder automatisatie is het vandaag de dag onmogelijk om relevant te zijn ‘in the moment’, één-op-één te communiceren en relevante en gepersonaliseerde inhoud voor te stellen.

En ondanks het feit dat bijna alle marketers dit beamen, worden de stappen naar marketing automation maar schoorvoetend gezet: vaak omdat de marketingafdelingen worstelen met technologie en denken onvoldoende kennis te hebben om het hele plaatje samen te stellen.

Het goede nieuws is: marketing, en niet technologie, moet het uitgangspunt zijn van elk marketing automation traject. De technologie is maar een middel. De noden van marketing automation, en de stappen om die noden in te vullen, moeten dus bepaald worden vanuit de business, vanuit de strategische marketingobjectieven. Van daar uit, en met de juiste kennis van het automation landschap, kunnen dan keuzes gemaakt worden van hoe de tech stack eruit ziet voor een bedrijf, op de korte, middellange en lange termijn. En kan een change traject opgezet worden. Ook dat is nodig: niet alleen omdat de marketing afdeling op termijn anders zal moeten denken en werken, maar ook omdat marketing automation, om er het maximum potentieel uit te halen, verder zal reiken dan de marketingafdeling en impact zal hebben op de hele organisatie.

Deze opleiding, in de vorm van een webinar, richt zich naar marketing professionals die willen weten wat Marketing Automation is, een overzicht willen van het martech landschap, hoe ze als marketers in de driving seat kunnen komen, de concrete stappen en impact willen kennen voor hun organisatie. Marketers in bedrijven die aan het begin staan van een automatisatietraject: ofwel met het objectief om te starten met de implementatie van marketing tools of al enkele (eenvoudige) tools hebben en de automatisatie naar een hoger niveau willen tillen.

------------------------------------------------------------------------------

Praktische informatie:

Wat? Online webinar

Voor wie? Marketing professionals (CMO’s, Senior Segment Managers, Digital Marketing Directors, Communication Managers, Business Development Managers, Sales & Marketing directors)

Wanneer? Dinsdag 11 mei 2021, 16u00 - 17u00

Meer informatie? frederic.vanderheyde@duvalunion.com

------------------------------------------------------------------------------

Leerdoelstellingen:

Het martech landschap: platformen, verschillen en trends.

De basisvereisten: een kristalheldere marketingstrategie, en de vertaling ervan in precieze objectieven voor Marketing Automation.

De driving seat: hoe neemt marketing het voortouw, wat is het stappenplan, wat zijn de succesfactoren?

Concretisering: welke concrete acties zijn nodig voor elk van de stappen, welke modellen kan je hiervoor gebruiken?

De impact: welke skills zijn nodig, hoe pak je verandering aan binnen het marketing team en verder in de organisatie, wat zijn de valkuilen?

Delen met vrienden

Datum en tijd

Locatie

Online evenement

Sla dit evenement op

Evenement opgeslagen