Hoe kan Augmented Reality uw bedrijfsprocessen en resultaten verbeteren?
Datum en tijd
Op 7 juni organiseren we een event waarbij je zelf kan ontdekken, ervaren en leren hoe je AR optimaal kan inzetten in je organisatie.
Over dit evenement
Steeds meer bedrijven ontdekken de voordelen van Augmented Reality (AR), zowel in een B2C als een B2B context.
Vandaag zijn de mogelijkheden van AR voor bedrijven eindeloos. Ben je op zoek naar een leuke manier om je product extra in de kijker te zetten? Of een efficiënte en doeltreffende manier om medewerkers op te leiden? Of misschien wil je jouw product digitaler maken en toelaten dat de klant het eender waar kan ontdekken?
Met de technologie kan je op een simpele, virtuele manier extra facts of fun aan een product of ruimte gaan toevoegen. Via een smartphone, tablet of AR-bril laat je bijvoorbeeld routepijlen verschijnen, geef je bijkomende aanwijzingen voor installatie of herstel, laat je animatiefiguurtjes naar voor komen, etc.
Tijdens dit event ontdek je onder meer hoe AR kan worden ingezet voor laagdrempelige interactie met je doelgroep. In zijn keynote ‘Augmented reality is a brand engagement powerhouse’ geeft Bas Gezelle van Everything Augmented en PlayAR Studio je de nodige inzichten en inspiratie.
Hij focust op AR via social media platformen als Snapchat, Instagram, Facebook en TikTok en het web (webAR). Ga je voor een complete beleving voor fun en entertainment of als relevante utility zoals voor learning of e-commerce? Pas je AR toe op de persoon zelf of in de wereld om hem heen? Hoe kunnen merken AR gebruiken om met hun doelgroep te engagen? Het zijn een aantal vragen die Bas voor jou zal beantwoorden.
Daarnaast ervaar je op het event ook AR toepassingen van een aantal Vlaamse bedrijven.
- Zo toont B.U.T hoe je AR kunt inzetten voor edutainment en marketing (case: digitale meter), maar ook product displays tot leven kunt brengen (case: koeling/verwarmingstoestellen).
- Group Joos laat zien hoe je print tot leven brengt, maar evengoed bierflesjes kunt laten ‘spreken’ (case: FC De Kampioenen).
- Soulmade demonstreert hoe je via AR producten op een innovatieve manier tastbaar kunt maken (cases: zwembaden, verlichting).
- Craftworkz laat je onder meer genieten van een AR concert (case: Coca Cola).
- Ook Verhaert, Reality Matters en Thomas More zullen enkele van hun toepassingen tonen. Probeer alles zelf uit en leg nuttige contacten!
Tot slot leer je in workshops hoe je zelf fysieke producten kunt omzetten in 3D bestanden via fotogrammetrie. En hoe het proces van idee tot eindproduct verloopt, wanneer je een AR beleving laat uitwerken.
Agenda
17u30: Deuren open
18u00: Welkomstwoord en keynote spreker met hapje en drankje
18u45: Demonstraties van de AR toepassingen en workshop 3D-scanning.
20u30: Einde
Wil je er graag bij zijn, om nog véél meer toepassingen in verschillende sectoren zelf te testen en te beleven? Reserveer dan nu alvast jouw plaats, want het aantal deelnemers is beperkt.
Tot dan!