The Sales Leader Mastership Training | 2nd edition
Evenementdetails
Over dit evenement
De training gaat door op 13, 14, 21, 27 en 28 oktober in de namiddag.
Dit is de meest volledige opleiding voor sales leaders in de Benelux. Deze intensieve training gaat je alles leren wat je moet weten om succesvol te zijn als sales leader in 2022 en in de toekomst.
Het intensieve programma is een zeer volledige mix tussen strategie, pragmatische implementatie en omvat alle onderwerpen die nodig zijn om sales en marketing te beheersen. Naast opleiding rond hoe de laatste nieuwe sales en marketing technieken in elkaar steken gaan we in diepte hoe deze te implementeren voor jezelf en voor je team.
Deze training word gegeven door experten die al heel hun leven werken met sales leaders en teams. Zij zijn zelf VP of sales, CRO, Head of global sales geweest en delen hun hands-on ervaring met plezier.
UW TRAINERS:
Michael Humblet
Michael is consultant in sales strategie en auteur van het boek Nobody Knows You, dat 2 grote problemen voor je oplost: hoe je een bedrijf kunt schalen en hoe je B2B content op schaal kan produceren. Dit boek is geschreven op basis van 25 jaar ervaring in internationale sales rollen zoals VP of sales, head of global sales en Chief Revenue office. Daarnaast heeft Michael Humblet het bedrijf Chaomatic opgericht, dat zich specialiseert in het produceren van gelaagde B2B content. Ten slotte is Michael ook de host van de Sales Acceleration Show, een fervent keynote speaker op events en produceert hij wekelijks boeiende videos op YouTube met onmiddellijk inzetbaar advies over sales.
Kurt Ghijsbrecht
Kurt is het toonbeeld van de ondernemer met een echte groeimindset en bovendien “Customer obsessed"". Hij werkte meer dan 20 jaar als Sales & Marketing Director voor tal van nationale en internationale bedrijven, zoals Van Gansewinkel, Dun & Bradstreet, Athlon, Sodexo en ManpowerGroup
Hans Smellinckx
Hans is al meer dan 20 jaar actief als strateeg voor bedrijven, waar hij bedrijfstransformaties van binnenuit realiseerde voor onder meer de volgende grote namen: RHI Inc, Bisnode, Selligent, Neckermann, Coca-cola, Agilitas Group, Ikea en vele andere spelers. Ook is hij actief in de start-up scene als mentor bij het accelerator Birdhouse.
VOOR WIE?
Voor zij die ambiëren om een top sales leader te willen worden. Voor zij die reeds jaren een executive sales leadership rol hebben maar eens een heel andere kijk willen op sales en marketing technieken. Voor zij die nood hebben aan een training die alle aspecten van hun beroep gaat coveren. Voor KMO-leiders die hun bedrijf willen doen groeien.
En ten laatste voor zij die op zoek zijn naar inspiratie en voorbeelden hoe anderen succesvol zijn in hun rol.
NA DE TRAINING KAN JE:
De laatste nieuwe sales technieken implementeren met je team. Je team beter aansturen zodat ze sneller tot resultaten komen. En bovendien stomen we je klaar om samen met je team echt zichtbaar te zijn in de markt!
AGENDA:
DAG 1: Verkoop is veranderd, Jij ook?
We beginnen de training met te kijken naar de sales foundations. Verkoop strategie en tactieken zijn zo enorm veranderd maar ben jij dat ook? Deze halve dag is een deep dive in de laatste nieuwe strategieën en zit vol met pragmatische voorbeelden hoe je deze zelf kan implementeren.
Sales Foundations
- Je prospecten zijn veranderd: Buyer journey
- Impact op pipeline en pipeline statistics van de meest efficiënte sales teams
- Wat is het grote probleem met je sales team?
- High-velocity sales team modellen - POD concepten
- Sales team structuur 2022 and beyond implementeren
- Een overzicht van alle Sales methodologieën en hoe ze toe te passen.
- Het "Why Now" model implementeren
- Het sales fuel content model opbouwen.
- Market leiderschap strategieën
- ‘Nobody Knows You’ sales model implementeren
- laatste nieuwe Sales tactieken:
- Gelaagdheid implementeren om je conversie ratio te verhogen
- Keuze model om je pipeline uit te breiden
- Hierachie tactieken voor grotere deals
- Use cases / voor en na voorbeelden
- Q&A - any question goes
DAG 2: Je klanten en prospects passen zich constant aan, jij ook?
Op deze dag gaan we in de diepte rond sales persona’s en segmentatie technieken om maximale impact te hebben met je sales aanpak. Naast organisatie zelf gaan we ook in de diepte van één van de belangrijkste elementen van je hele sales en marketing strategie: de sales storylline.
Deel 1
Sales persona’s en segmentatie technieken
Hoe ontstaan Silo organisaties?
Smarketing is de toekomst maar wat is dat precies?
Samenwerking tussen marketing & sales is een absolute voorwaarde, hoe pak je dat aan?
Hoe evolueer je van een silo naar een ‘Smarketing’ organisatie?
Wat is de toegevoegde waarde voor je klant maar ook voor jouw organisatie?
Deel 2: de Ultieme Sales storyline
Types sales storylines
De 5 stappen om uw sales verhaal converterend te krijgen
Attention => aiming the gun
Problem => om interne druk bij uw prospect op te bouwen
Trust => Social proof
Structure => Om de deal te versnellen
Next action => om verkoop te optimaliseren
Tonnen use cases, voor en na’s
DAG 3: Sales is data
Data is de sleutel om te weten wat er gebeurd en hoe je kan anticiperen met je business. Dat lijkt evident maar de devil is in de detail. Welke data, hoe verkrijg je die, waar moet je opletten, wat is vanity data etc…deze dag staat volledig in het teken van sales data, KPI’s en hoe ze te implementeren.
Deel 1:
Hoe bepaal je doelstellingen en ambities voor je team?
Welke zijn de juiste kpi's om te gebruiken?
Forecasting: modellen en technieken
Deel 2:
Sales team meetings - templates en modellen
Sales management tactieken
Sales management rituelen
Best practices
Wat kunnen we leren van de snelst groeiende bedrijven?
DAG 4: Hoe zet je best Linkedin in & wat zijn marketing fundamentals die je moet weten?
Onze manier van business doen is enorm veranderd. Het opbouwen van relaties en vertrouwen is altijd de basis geweest van sales, maar vandaag is het belangrijker dan ooit. Aandacht krijgen van jouw doelpubliek en omzetten in vertrouwen vraagt een nieuwe en duurzame aanpak voor jou en je bedrijf. LinkedIn is de grootste opportuniteit om die essentiële leads voor je business te genereren. Gezien LinkedIn aan een ongelooflijke snelheid blijft schalen is NU het moment om hier gebruik van te maken. We leren je tijdens deze namiddag werkende en pragmatische strategieën om te groeien met LinkedIn specifiek voor sales en marketing.
Deel 1: LinkedIn masterclass
Profiel - gevonden worden (Persoonlijk / firma)
Netwerk prospectie en schalen
Content schrijven waar prospecten naar toe komen
Sales conversaties - sales cadences - social selling
Sales team strategie - layered approaches
Best practices
Deel 2: Marketing Fundamentals voor sales
Hoe start je met Account Based Marketing
Verschil tussen ABM en Content marketing en wie doet wat?
DAG 5: Personal branding & Advanced organization models
Personal branding als lead leverage
- Het Sales en Marketing team model van de toekomst: High velocity setup
- evolutie marketing en sales organisaties
- Inside sales modellen
- Use cases
REFERENTIES:
Deze training is reeds door +100 sales executives gevolgd. Een aantal referenties zijn: het sales leadership team van: APICBase, Qollabi, Wegroup, Settlemint, Alicia Insurance, ...
PRAKTISCH:
De training gaat door bij MC-square (Philipssite, 5 3000 Leuven)
19/05 - 20/05 - 2/06 - 3/06 - 9 juni van 13 tot 17u