Expertendag Fashion: Boost je online sales

Venster Acties en details

In verkoop op 15 jun. 2021 om 00:00
Herinnering

Evenementdetails

Deel dit evenement

Datum en tijd

Restitutiebeleid

Restitutiebeleid

Restituties tot 7 dagen voor evenement

Eventbrite-kosten zijn niet restitueerbaar.

Beschrijving van het evenement
Expertendag Fashion: Boost je online sales

Over dit evenement

Expertendag Fashion: Boost je online sales

Zie jij als groeiende of mature onderneming uit de modesector ook steeds meer kansen om je online sales verder uit te bouwen? Staat je digitale strategie op punt? Wat kunnen influencers voor je bedrijf betekenen? Hoe kan je online en offline sales optimaal op elkaar afstemmen? Is social selling iets voor jou, en welke andere nieuwigheden komen er aan op vlak van e-commerce? Hoe verbeter je je logistiek en service support, en zet je optimaal in op duurzaamheid in je online sales ? Hoe genereer je traffic naar je webshop met een goed doordacht plan?

Om een antwoord te bieden op deze vragen, organiseren we op 19 oktober 2021 een Expertendag: Boost je online sales, op maat van mature mode-ondernemingen. Zes toonaangevende experts zitten klaar om je te adviseren en te inspireren.

Hoe?

Er zit een heel arsenaal aan doorgewinterde specialisten klaar om al je vragen te tackelen. In kleine groepjes wissel je op een sofa van gedachten met straffe experts en ervaringsdeskundigen uit de creatieve sector. Je kan ook een persoonlijk gesprek met een aantal van hen reserveren. ’s Middags genieten we samen van een lekkere lunch.

Concreet

Je kiest zelf bij welke sprekers je graag in een klein groepje op de sofa aanschuift. Je kan ook aangeven of je graag een 1-op-1 gesprek hebt en zo ja, welke experts je voorkeur wegdragen. Wij zorgen voor een gepersonaliseerde dagplanning, maximaal rekening houdende met je voorkeuren, zodat je zoveel mogelijk uit deze dag kan halen.

Een ticket kost 60 euro (excl. btw) inclusief een lekkere lunch en afsluitende drink.

Voor wie?

Deze Expertendag is bedoeld voor groeiende of mature ondernemingen uit de modesector, niet voor starters of ondernemers uit andere sectoren.

Programma

Je kan een keuze maken uit volgende thema's en experts: 

Branding en e-commerce-strategie - Charlotte Deroost

Tijdens deze sessie gaat Charlotte Deroost dieper in op hoe je een e-commerce-strategie kan opstellen, rekening houdend met je doelen en KPI’s. Charlotte evalueert de impact van je communicatiekanalen en hoe deze best in te zetten - afhankelijk van je doelpubliek, merk en product - en bekijkt de UX van je website, je productgamma en link selling triggers, alsook met welke vragen je rekening moet houden bij internationale expansie. Charlotte Deroost is branding & e-commerce strategy consultant met zeven jaar ervaring in de internationale mode- en beautyindustrie. Na vier jaar in Londen bij Michael Kors en Black & White Solutions (Farfetch) werkt ze momenteel als zelfstandig consultant voor onder andere het Parijse beautymerk La Bouche Rouge. De voorbije jaren runde ze de e-commerce sales van zowel mono- als multibrands met als grootste focus het opstellen en uitrollen van go-to-market-strategieën voor internationale expansie. Charlotte is ook beschikbaar voor een 1-op-1-gesprek.

Social selling en influencers - Annelien Alaerts

Annelien Alaerts werkt al tien jaar in (content) marketing met een focus op digitale marketing. SEO, SEA, social media, content recommendation, influencer seeding, UX, UI,... Allemaal toverwoorden waar Annelien graag marketingmagie mee creëert. Annelien werkte aan marketingstrategieën voor Flair.be en Styletoday.be (Sanoma Digital), De Standaard en Het Nieuwsblad (Mediaplanet), Ik Koop Belgisch (Flanders DC) en is nu actief als marketing manager bij het Belgische modemerk LolaLiza. Ze deelde haar kennis al op de podia van Digital First en Social Media Summit. Wat is social selling? Hoe begin ik eraan, wanneer is het relevant en kan influencer en social selling leiden tot meer verkoop? Het zijn allemaal vragen waar Annelien je graag antwoorden op geeft. Annelien is ook beschikbaar voor een 1-op-1-gesprek.

Duurzaamheid - Martine Nieuwenhuis

De meeste businesscases op het gebied van e-commerce zijn niet duurzaam en vooral gericht op het optimaliseren van omzetresultaat op korte termijn. De technieken die hiervoor zijn ontwikkeld, hebben vooral als doel consumenten meer en vaker te laten kopen. De laatste jaren zijn consumenten steeds bewuster gaan shoppen, in eerste instantie met betrekking tot het product, maar nu ook steeds meer wat betreft de bedrijven zelf. Tijdens deze sessie gaat Martine Nieuwenhuis dieper in op de moeilijkheden die ondernemers hebben om hun e-commerce-organisatie beter te laten aansluiten bij de kernwaarden van hun bedrijf. Hoe wordt dit gecommuniceerd naar de klant en hoe kan de juiste balans worden gevonden tussen ‘profit, people and planet’? Voor elk bedrijf zijn er verschillende mogelijkheden om een duurzamere aanpak te ontwikkelen. Martine is co-founder van Good Brand Guru, een netwerk dat sustainability experts en retail professionals samenbrengt om eerlijke en duurzame mode in de praktijk te brengen. Martine is ook beschikbaar voor een 1-op-1-gesprek.

Traffic building - Liesbeth Dupon

Hoe genereer je traffic in webshops aan de hand van een goed doordacht plan? Het lijkt simpel, maar dat is het niet. Als marketeer moet je je constant focussen op het creëren van kwalitatieve traffic in je webshop. Bovendien doe je dit best op een manier die bij je merkidentiteit past, én met een goed gebalanceerde mediamix. Zowel de contentstrategie als contentplanning is daarbij belangrijk en wel voor de hele customer journey, maar ook het creëren van originele acties die de traffic naar een hoger niveau tillen. Liesbeth Dupon is een gedreven marketeer met jarenlange ervaring in het leiden van de marketingafdeling van verschillende retailers. Haar laatste functie was marketingdirecteur bij Media Markt. Naast het strategische luik is er altijd veel aandacht voor traffic building in alle kanalen. Ze ontving drie Effie Awards voor campagnes voor Neckermann, Brantano en Het Nieuwsblad. Liesbeth is ook beschikbaar voor een 1-op-1-gesprek.

Service support en logistiek - Ron Thijssen

Hoe maak je de overstap van klassieke detailhandel naar e-tailing en totale detailhandel? Sneller, goedkoper en groener zijn de meest gehoorde termen vandaag de dag. Ron Thijssen werkt bij Bleckmann, de grootste logistiek dienstverlener voor de mode-en lifestyle-industrie. Bleckmann heeft een unieke positie aangezien het zich richt op de omnichannel-logistiek voor mode- en lifestylemarkten. Ze helpen hun klanten bij het maken van de overstap van klassieke detailhandel naar e-tailing en totale detailhandel. E-commerce groeit nog steeds hard en vereist nieuwe manieren om de omzet te verhogen en klanten te binden door het verbeteren van de service en customer experience. Hierbij komt steeds nadrukkelijker de vraag vanuit de consument om dit op een verantwoorde manier te doen, waarbij duurzaamheid het lijkt te winnen van de snelste oplossing. In zijn huidige rol als manager Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen hoopt Ron hierover alle vragen te kunnen beantwoorden. Ron is ook beschikbaar voor een 1-op-1-gesprek.

Technologie en data-innovatie - spreker TBC

Tekst volgt.

Delen met vrienden

Datum en tijd

Restitutiebeleid

Restituties tot 7 dagen voor evenement

Eventbrite-kosten zijn niet restitueerbaar.

{ _('Organizer Image')}

Organisator Flanders DC

Organisator van Expertendag Fashion: Boost je online sales

Flanders DC, voluit Flanders District of Creativity, is het unieke aanspreekpunt voor ondernemen in de creatieve sector. Als vzw ondersteunen we creatieve ondernemers bij de start, groei of professionele uitbouw van hun onderneming. Zo zorgen we voor meer Return on Creativity.

Sla dit evenement op

Evenement opgeslagen